नई दिल्लीदेश

BSNL और बीबीएनएल के विलय को भी मंजूरी, देश भर में मोबाइल कनेक्टिविटी को बढ़ाने के लिए 19,722 टावर लगाए जाएंगे। ऐसे सभी गांवों में 4जी कवरेज दी जाएगी

नई दिल्ली डेस्क :

सरकारी दूरसंचार कंपनी बीएसएनएल को घाटे से बाहर निकालने के लिए सरकार ने 1.64 लाख करोड़ रुपये का पैकेज जारी करने का फैसला लिया है। आज पीएम नरेंद्र मोदी की अध्यक्षता में हुई कैबिनेट बैठक में इस पर मुहर लगी है।

इसके तहत दो फैसले लिए गए हैं। पहला यह कि बीएसएनएल को उबारने के लिए पैकेज जारी किया जाएगा। इसके अलावा उन 29,616 गांवों में मोबाइल कनेक्टिविटी के लिए काम होगा, जहां अब तक यह सुविधा नहीं पहुंची है। इसके लिए 26,316 करोड़ रुपये का सैचुरेशन पैकेज भी तय किया गया है। पीएम नरेंद्र मोदी ने बीते साल स्वतंत्रता दिवस के मौके पर यह वादा किया था।

केंद्रीय आईटी मिनिस्टर अश्विनी वैष्णव ने बुधवार को यह जानकारी दी। उन्होंने कहा कि कैबिनेट बैठक में बीएसएनएल और बीबीएनएल के विलय को भी मंजूरी दी गई है। उन्होंने कहा कि इससे दोनों कंपनियों की आर्थिक स्थिति में सुधार होगा और कामकाज के लिए तालमेल भी बेहतर हो सकेगा। आईटी मिनिस्टर ने बताया कि देश भर में मोबाइल कनेक्टिविटी को बढ़ाने के लिए 19,722 टावर लगाए जाएंगे। ऐसे सभी गांवों में 4जी कवरेज दी जाएगी, जहां अभी मोबाइल कनेक्टिविटी का अभाव है। उन्होंने कहा कि सरकार देश के हर हिस्से तक मोबाइल कनेक्टिविटी पहुंचाने के लिए प्रतिबद्ध है।

Related Articles

One Comment

  1. INVITATION TO FREE B2B TRADE MISSION TO EUROPE

    Your organization is invited to the trade mission to Europe, run as part of the Go Global Awards.

    This event is organized by the International Trade Council and the Estonian Business and Innovation Agency. 500 participating organizations from across the globe will meet together in Estonia and have the opportunity to connect with one another, learn about doing business globally, gain international exposure for their organizations, meet with potential partners, source new products and/or services and find investment opportunities.

    Participants will get the opportunity to:
    Participate in B2B and B2G meetings
    Engage in a collaborative, high-level, trade and investment discussions with other CEO’s from across the globe.
    Pitch your business live in front of other high-level executives from across the globe.
    Potentially win a Go Global Award!

    To learn more please visit https://www.estoniatrademission.org

    This mission is run in conjunction with the Go Global Awards – https://www.goglobalawards.org

    All trade mission participants are taken from Go Global Awards entrants. There are no charges for the program at all. Delegates pay their own travel and accommodation expenses. Fast visa processing is available for those without an existing Schengen Visa or who are are not eligible for a visa-on-arrival.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

error: Content is protected !!